Volleyboll

Idag slog verkligheten ett stenhårt slag i mitt ansikte. Bygg inte upp förväntningar som är helt omöjliga att uppnå. Jag har aldrig varit ett proffs på att spela volleyboll, men det var något jag försökte ge ett sken av idag. Att påstå att jag var en grym smashare, blockare och att mina servar brukar resultera i ess, var heller inte bland det klokaste jag sagt. Men ärligt jag trodde det var så, kände att detta är ändå min grej, nu ska jag bara ut och visa upp för de andra hur det här ska göras! Och hur det gick? Smash i väggen, slog i nätet, dubbeltouchade, blockade ner på egen planhalva...listan kan göras lång. Volleyboll är inte min grej det heller, men lever efter regeln: Att så länge ingen vet hur "bra" du är kan man skryta, tills motsatsen är bevisad. Och är man dubbel Challe-mästare och har en andra plats, så är man ju ändå bra grym på det mesta.
/En Bojan som ska bli aningen ödmjukare

Kommentarer
Postat av: Ljung

Känns som mina kapningar och mitt gnäll idag har gett resultat. Äntligen är du nere på jorden igen ;)

2009-11-12 @ 22:01:55
URL: http://enklack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0