Framtiden

Tänk om man kunde se in i framtiden. Vad mycket lättare allt skulle bli. Jag tror ofta att jag kan tänka mig exakt hur det blir, och har ofta förväntningar på att det ska bli så som jag tänkt mig. Men vilken omöjlighet det egentligen är. När jag sökte till teknik så var jag helt säker på att jag skulle stå som arkitekt om några (många) år. Teknik visade sig vara helt fel, och idrott ångrar jag inte en dag att det blev nya valet. Då var det för möjligheten till allt fotbollsspelande på skoltid, men har jag det på schemat nu? Nej jag valde bort det. Man förändras hela tiden, och ibland gör man ett fel val, men valen kan rättas till och visa sig leda till det spår man känner är bäst. För man ska göra allt för att följa sitt hjärta och har man tagit en felaktig väg är det bara att snurra runt ratten och styra in på vägen igen och fortsätta den vägen man vill ta. Vissa val känner man är rätt från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0